معنی پروپوزال
پروپوزال چگونه کار می کند؟
مقاله ایران پیپر در مورد نوشتن پروپوزال هر چیزی را که باید بدانید توضیح میدهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. در پروپوزال، ایده ای پیشنهاد می شود و دلایلی برای حمایت یا تضعیف آن ایده ارائه می شود.
این پیشنهاد نه تنها در مبادلات تجاری و اقتصادی، بلکه در بسیاری از زمینه های دیگر نیز کاربرد گسترده ای دارد. چنین پیشنهادی هر روز توسط دانشجویان و دانشمندان در محیط های شخصی و حرفه ای استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از اینکه اولین جمله خود را بنویسید، بیشتر کار را قبلا انجام داده اید. پیشنهاد قبل از نوشتن باید از نظر موارد زیر بررسی شود:
1. مخاطبان خود را بشناسید
معنی پروپوزال
از پیشنهادها برای متقاعد کردن خواننده استفاده می شود که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا اینکه دنبال کردن آن توصیه نمی شود. برای این منظور همتای مورد نظر شما باید شناخته شود. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر نماینده صاحبان کسب و کار هستید، پیشنهاد شما احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی تأکید خواهد کرد. برای متقاعد کردن مقامات دولتی به محبوبیت ایده خود، بر محبوبیت آن تأکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید
معنی پروپوزال
استفاده از شواهد و داده های دست دوم زمان بر و دشوارتر است. از صحبت با کارشناسان یا مطالعه تحقیقات آنها دریغ نکنید.
3. قبل از نوشتن
معنی پروپوزال
قبل از شروع نوشتن، مدتی را به ایده های طوفان فکری اختصاص دهید. پس از جمع آوری چند ایده خوب، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
معنی پروپوزال
هرگز نباید به نسخه اول بسنده کنید. پیشنهاد شما باید خوانده شود و با یک دوست یا همکار مورد اعتماد مورد بحث قرار گیرد. پس از آماده شدن نسخه دوم، این نظرات را اعمال کنید.
پیشنهادات باید شامل اجزای زیر باشد
شما می توانید پیشنهاد حذف یا اضافه کردن قطعات اصلی را بدهید. به طور کلی، پیشنهاد شما باید شامل بخش های اصلی زیر باشد (به جز مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
معنی پروپوزال
مروری کوتاه بر پروپوزال در مقدمه ارائه شده است و موضوع به مخاطبانی که ممکن است با موضوع آشنا باشند یا نباشند معرفی می شود.
این شاید مهمترین بخش پیشنهاد باشد. مخاطب شما باید با توصیف موضوع متوجه شود که چرا این موضوع مهم است. جلب توجه مخاطب با ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب بیشترین تاثیر را دارد.
معمولاً هدف پیشنهاد حل یک موضوع خاص است. در این مورد بهتر است بر مشکلی که سعی در حل آن دارید تأکید کنید. اگر بشناسید مخاطبان خود چه کسانی هستند، میتوانید مزایای این پیشنهاد را متقاعد کنید.
2. پیشنهاد
معنی پروپوزال
هدف در این قسمت مشخص شده است. پیشنهاد شما باید مختصر و متمرکز بر چیزی باشد که ارائه می دهید. برای این بخش، اگر پیشنهاد کوتاهی دارید، نباید از چند خط بیشتر استفاده کنید. در این بخش، در مورد نحوه اجرای راه حل توضیحی ندهید.
3. برنامه اجرایی
از چه طریقی پیشنهاد خود را ارائه می دهید؟ راهبردهای شما برای اثبات آمادگی کافی برای مخاطب چیست؟ در این قسمت باید نحوه اجرای پروپوزال خود را توضیح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این که مخاطبان خود را متقاعد کنید که طرح شما ایده خوبی است، همچنین باید آنها را متقاعد کنید که می توانید آن را اجرا کنید. برای موفقیت در این شغل مهم است که بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش در اختیار مخاطبان قرار دهید تا نشان دهید که فرآیند اجرا را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.در عین حال، شما نباید آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته کنید.
ص. پیش بینی
این واقعیت که شما موانع و مشکلات را پیشبینی میکنید به مخاطبان خود نشان میدهد که همه جوانب پیشنهاد خود را به دقت بررسی کردهاید و مشکلات احتمالی را نادیده نگرفتهاید.
4. عملی بودن
معنی پروپوزال
ضروری است که نشان دهید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. شما می توانید با استفاده از تجربیات قبلی بر شباهت این پروژه با پروژه های قبلی تاکید کنید. در مواردی که تجربه قبلی در این زمینه ندارید، روی خواسته های مخاطبان خود تمرکز کنید.
اگر مدیرتان به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد، ممکن است تأکید کنید که پیشنهاد شما چگونه بهره وری را افزایش می دهد.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پروپوزال شما باید در این قسمت بیان شود. بخش زیر ممکن است تکراری و شبیه به بیان مزایای پروپوزال به نظر برسد. در این بخش باید اصل قضیه را دقیقاً بیان کنید.
مطمئن شوید که این قسمت مشابه مزایای Proposal نوشته نشده باشد.
6. منابع مورد نیاز
معنی پروپوزال
به طور مشابه، آماده سازی این قسمت ساده است. برای پیشنهاد شما چه منابعی نیاز است؟ دو نوع منابع را باید در نظر گرفت (امکان محسوس مانند کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و منابع نامشهود مانند زمان.
7. مقدمات انجام شده است
از اینکه به مخاطبان خود نشان دهید که متخصص هستید نترسید. اگر به نظر آماده باشید شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بهتری بگیرید).
8. نتیجه گیری
معنی پروپوزال
من توصیه می کنم که تاریخچه معرفی پیشنهادی خود را تکرار نکنید. اگر در مقدمه به تاریخچه اشاره نکردید، یک مرور مختصر ارائه دهید. هدف از این قسمت توضیح مجدد تمام قسمت های قبلی با جزییات بیشتر است، مانند پروپوزال، طرح اجرا و تمام استدلال هایی که ارائه کردید.
9. منابع و مآخذ
در هر تحقیق یا مقاله ای باید منابع را ذکر کنید.
ویکی پدیا
utleystrategies